Moet alles altijd anders?

Eigenlijk sta je er niet vaak bij stil wat de doorbraak van internet tot gevolg heeft gehad voor organisaties ontwikkeling. De snelheid waarmee grote hoeveelheden markt informatie in een fractie van een seconde de wereld doorkruisen, heeft vrijwel iedere organisatie tot in haar kern beïnvloed. En wat denkt u van nieuwe businessmodellen? In één klap zijn de spelregels voor honderdduizenden ondernemingen op essentiële punten gewijzigd. Al deze turbulentie vergt nogal wat van hedendaagse organisaties. Onvermogen om omslagen te maken naar ‘de nieuwe situatie’ betekent voor menig bedrijf stilstand of mogelijk verlies. De wetenschap dat veranderingen en vernieuwingen veelal onomkeerbaar zijn doet de druk verder oplopen. Organisaties worden uitgedaagd zich de kunst van organisatieverandering zo goed mogelijk eigen te maken. Deze vaardigheid is een vast onderdeel van managen geworden.

Echter zijn er veel managers niet in staat te verwoorden wat er dan precies moet veranderen om een verschil te maken, al zegt deze wel heel stellig; ‘ Alles moet anders.’

Er wordt niet altijd een onderscheid gemaakt tussen veranderen, vernieuwen en verbeteren.

‘Anders’ wordt vaak geassocieerd met ‘veranderen’. Dit lijkt logisch, maar hoe denkt u daarover? Deel deze post met je vrienden en relaties en zie wat hun mening hierover is.

Previous Post
Comments are closed.